Veilig naar Plopsaqua De Panne: alle informatie

Goed nieuws: Plopsaqua De Panne heeft opnieuw de deuren geopend voor waterpret met het hele gezin. Om bezoekers op een veilige manier te laten genieten van het park, werden een aantal coronamaatregelen genomen en moet je vooraf online tickets op datum reserveren.

Ik heb al tickets en wil reserveren
Ik heb al tickets en wil reserveren

Reserveer je tickets

Plopsaqua De Panne hanteert aangepaste openingstijden en een beperkte capaciteit om de minimale afstand en veiligheid voor bezoekers en medewerkers te garanderen. Daarom moet iedere bezoeker een ticket reserveren voor de dag en de shift (ochtend, dag of avond) waarin die het park wenst te bezoeken. Dat kan eenvoudig online via de website van het park. Je kan momenteel reserveren tot en met 8 november 2020.

Je kan zwemmen en van de waterattracties genieten gedurende de volledige shift die je gekozen hebt. De kleedkamers zijn toegankelijk vanaf 60 minuten voor aanvang van de shift. Enkel inwoners van De Panne, kinderen kleiner dan 85 cm en personen met een beperking, moeten geen tickets reserveren. Personen met een beperking kunnen hun tickets aankopen aan de kassa's van het park.

Om de beperkte capaciteit en veiligheid van bezoekers te garanderen, moet iedere bezoeker een ticket reserveren voor de dag en de shift (ochtend, dag of avond) waarin die het park wil bezoeken. Houders van een Plopsa-GoldCard kunnen een gratis ticket reserveren voor hun gewenste dag van bezoek. Heb je een Plopsa-FunCard? Dan kan je je ticket met 50% korting ook reserveren.

Heb je reeds een ticket? Dan kan je dit online inwisselen voor een ticket met datum en shift voor een ochtend- of middagshift. Voor de avondshiften zijn de tickets reeds voordeliger. Het is niet mogelijk om van het bestaande ticket gebruik te maken zonder reservatie.

Je kan je gemaakte reservatie verplaatsen naar een andere datum, ook wanneer de dag waarvoor je reserveerde reeds voorbij en je geen gebruik hebt gemaakt van de gereserveerde tickets. Klik daarvoor hier en vervolgens op 'Ik wil mijn reservatie verplaatsen'. Klik hier voor meer informatie over het verplaatsen van je bezoek.

Omdat we als gevolg van COVID-19 verplicht zijn te werken met een volledig nieuw online reservatiesysteem in het kader van crowd control, zijn we helaas genoodzaakt om een administratieve kost van €3,50 per ticket aan te rekenen bij het verplaatsen van een reservatie. Het wijzigen van een reservatie betekent immers ook extra inzet en tijd voor de gespecialiseerde partner waarmee we samenwerken. Hiervoor dienen ook wij een kost te betalen aan deze leverancier. Gratis annuleren is in uitzonderlijke gevallen (bijvoorbeeld ziekte) mogelijk.

Tickets en abonnementen

Alle bestaande tickets voor Plopsaqua De Panne met een beperkte geldigheid die vervallen in de periode maart-april-mei-juni, kunnen omgeruild worden voor een nieuw ticket met datum en shift voor een bezoek aan Plopsaqua De Panne tot en met 31 december 2020.

Abonnementen die geldig waren tijdens de sluitingsperiode van Plopsaqua De Panne worden automatisch verlengd met het aantal sluitingsdagen die binnen de geldigheidsperiode van je abonnement vielen. Deze dagen gaan in op 1 juli 2020. Je kan de nieuwe vervaldatum van je abonnement terugvinden in je profiel.

Met je geldige abonnement kan je het park enkel na een online reservatie bezoeken. Reserveer je bezoek en vul je abonnementnummer in bij de laatste stap voor je je reservatie bevestigt. Je kan als abonnee meerdere bezoeken reserveren. Heb je een Plopsa-FunCard? Dan geniet je nog steeds van 50% korting op tickets voor Plopsaqua De Panne. Reserveer je bezoek en vul je abonnementnummer in bij de laatste stap voor je je reservatie bevestigt.

Reserveer je een bezoek maar kom je niet? Dan zien we ons genoodzaakt een administratieve kost van €15 per ticket aan te rekenen voor het onnodig innemen van de plaats van een andere abonnee. Gratis annuleren is in uitzonderlijke gevallen (bijvoorbeeld ziekte) mogelijk.

Heb je nog maar pas je abonnement gekocht of verlengd? Dan kan je je bezoek reserveren vanaf 24 uur na de aankoop. Reserveren kan nu al indien je abonnement op dit moment verlopen is en je recht hebt op extra dagen.

Hou het veilig met deze regels

Bij gebruik van je ticket en het betreden van het park verklaar je in goede gezondheid te verkeren en geen ziektesymptomen te vertonen.

Het dragen van een mondmasker dat de mond en neus bedekt, is verplicht voor bezoekers vanaf 12 jaar vanaf de aankomst op de parking tot in de kleedkamers en bij het opnieuw naar huis vertrekken.

Heb je zelf geen mondmasker(s)? In het park zijn zowel wegwerpmondmaskers als wasbare Plopsa-mondmaskers uit textiel verkrijgbaar.

Hou altijd 1,5 meter afstand met andere bezoekers en medewerkers
Hou altijd 1,5 meter afstand met andere bezoekers en medewerkers
Was en ontsmet regelmatig je handen
Was en ontsmet regelmatig je handen
Wacht enkel op de groene stippen bij attracties, restaurants en winkels
Wacht enkel op de groene stippen bij attracties, restaurants en winkels
Volg de in het park aangegeven routes
Volg de in het park aangegeven routes
Volg altijd de aanwijzingen van onze medewerkers
Volg altijd de aanwijzingen van onze medewerkers
Bezoek het park enkel met je eigen bubbel
Bezoek het park enkel met je eigen bubbel

Zit je nog met vragen?

Is jouw vraag over je bezoek aan Plopsaqua De Panne nog niet beantwoord? Bekijk dan de uitgebreide lijst met vragen en antwoorden.

Reserveer je tickets!

Wil je een magische dag beleven in Plopsaqua De Panne? Reserveer dan vooraf online je tickets!

Tickets reserveren